Po dłuższej przerwie wracamy do
amalgamatów. Była już teoria i była próba spojrzenia na amalgamatyzację jako na
proces wytwarzania samej idei marki. Najbardziej oczywisty sposobem
zastosowania teorii amalgamatu w marketingu jest jednak jej wykorzystanie w
projektowaniu kampanii reklamowych i ich części składowych. Podstawową funkcją
teorii integracji pojęciowej jest bowiem wyjaśnianie jak dochodzi do sensownego
kreowania nowatorskich koncepcji przy użyciu standardowych przestrzeni
pojęciowych. Jest to zatem propozycja modelowania ludzkiej kreatywności, w tym
oczywiście także kreatywnych aktów związanych w wytwarzaniem komunikatu
reklamowego.
Przy takim wykorzystaniu
koncepcji amalgamatów w marketingu nie ma potrzeby improwizacji. Istnieje
bowiem względnie bogata literatura analizująca przykłady reklam z wykorzystaniem
ram teoretycznych zaproponowanych w ramach teorii integracji pojęciowej.
Magdalena Grabowska (Metafora pojęciowa i
amalgamat w reklamie prasowej, Toruń 2013) analizuje na przykład reklamę
lodówko-zamrażarki firmy Ardo i jej wiodące hasło „wrzuć coś na ziąb”. Hasło to
jest oczywistym amalgamatem powstałym w wyniku integracji pojęciowej łączącej z
jednej strony frazeologizm opisujący szybkie zjedzenie drobnej przekąski, a z
drugiej czynność wkładania jedzenia do lodówki. Połączenie obu przestrzenni jest
możliwe, w obu przypadkach chodzi bowiem o włożenie jedzenia do pewnego rodzaju
pojemnika (ust w jednym przypadku, lodówki w drugim). Co więcej zachodzi tu
podobieństwo wyrazów na poziomie fonetycznym (ziąb/ząb). W efekcie w przestrzeni
amalgamatu wyłania się idea przechowywania pokarmów w lodówce, która jednak
dodatkowo jest skojarzona z pozytywnie waloryzowaną przyjemnością ulubionych,
smacznych przekąsek.
Amalgamatyczne hasła reklamowe
często uzupełniane są graficznymi hybrydami. I zazwyczaj to właśnie one są głównym
nośnikiem efektów integracji pojęciowej. Annamma Joy, John Sherry i Jonathan
Deschenes (Conceptual blending in
advertising, „Journal of Business Research” 2009/62) analizowali między
innymi reklamę stanu Illinois, w której starał się on pokazać jako miejsce przyjazne
biznesowi opartemu na nowych technologiach. Grającemu słowem „state” hasłu „You have a state-of-the-art company? Isn’t
it time you hade a state-of-the-art state?” towarzyszy obraz palmtopa w kształcie
stanu Illinois.
Już na poziomie graficznej
hybrydy mamy tu zatem do czynieni z reprezentacją idei Illinosi jako stany nowoczesnych
technologii.
Znakomite przykłady kampanii reklamowych
przechwytujących elementy codziennej przestrzeni i przerabiających je przy użyciu
mechanizmów integracji pojęciowej podaje Ioanna Grancea (When Blended Spaces Become Branded Spaces, „Journal the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory &
Rhetoric” 2013/1”
2013/1). Jednym z nich jest reklama lokalnego zoo. Miksując „wysoką” żyrafę z „wysokim”
elementem przestrzeni miejskiej autorzy kampanii uzyskali ciekawą, a jednocześnie
czytelną graficzną reprezentacje idei spotkania dzikich zwierząt w mieście.
Jeśli chodzi o wnioski z tych
kilku przykładów, to najważniejszy z nich jest następujący: skoro można użyć
modeli działań amalgamatycznych do opisu istniejących reklam, to można ich
także użyć jako punku wyjścia do projektowania kolejnych. A w następnym odcinku
o tym, jak reklamowe amalgamaty są czytane przez odbiorców.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńSam proces tworzenia reklamy jest dość skomplikowany i kto tego nie wie, może takich rzeczy nie zrozumieć. Ważnym jest wskazanie dość ściśle wydzielonej grupy. Takie kampanie https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb są bardzo dobre, jeśli chcemy precyzyjnie określić target naszego produktu lub usługi.
OdpowiedzUsuńŚwietne pomysły na reklamę, ale jednak trzeba powoli zgodzić się z faktem, że najskuteczniejszym medium obecnie jest internet. Agencje reklamowe, która działają w sieci, są w stanie nie tylko poprawić naszą pozycję w Google, ale też dzięki audyt ux, mogą poprawić wygląd strony do tego stopnia, że bardziej zaciekawi ona użytkowników
OdpowiedzUsuńPrzyciągnięcie klienta na stronę to jedno. Kolejnym zadaniem jest sprawienie, aby odpowiedni układ strony internetowej zachęcał odbiorców do wykonania czynności przez nas rozumianych jako konwersje. Warto tutaj przeanalizować elementy UX - takie jak formularze kontaktowe. Warto wykonać audyt UX - https://seo-cymes.pl/audyt-ux/, aby poprawić te kluczowe elementy.
OdpowiedzUsuńJa jestem przekonany, że jeśli bierzemy się już za kampanię reklamową w sieci http://cybernecik.pl/kampania-reklamowa-w-sieci-robisz-to-zle/. to musimy przede wszystkim robić to dobrze. W przypadku naszego nieumiejętnego podejścia możemy tylko stracić budżet i nie mieć żadnych wpływów. Dlatego myślę, że zdecydowanie lepiej jest to zlecić na zewnątrz.
OdpowiedzUsuńCzasami zdarza się, ze niestety reklama nie jest trafiona i nie przyniesie nam to klientów. Jednak również odstrasza potencjalnych nabywców brak bezpieczeństwa np. w sklepie internetowym. Ja mam u siebie płatności online https://www.cashbill.pl/ bez których żaden sklep www nie ma prawa istnieć.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie sklepów www jest nadal bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie klientów i ruchu w wyszukiwarce Google. Ja bardzo chętnie czytam wpisy pozycjonerskie na http://portalpolska.pl/artykul-sukces-wspolczesnego-marketingu-pozycjonowanie-stron-internetowych i jestem bardzo z nich szczęśliwa. Należy pamiętać, że w zestaw pozycjonowania witryn wchodzi mnóstwo składników które muszą działać razem ze sobą.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńReklama w sklepie internetowym jest bardzo ważna, ale według mnie równie ważne jest wygodne korzystanie ze sklepu. Do tego zdecydowanie wpisuje się system płatności. Na stronie https://www.przelewy24.pl/blog/jak-usprawnic-platnosci-online-w-sklepie-internetowym znajdziecie szczegóły związane z systemem płatności.
OdpowiedzUsuńOprócz systemu płatności dla sklepu online, warto też jest zastanowić się nad wyborem odpowiednich metod dostawy. Za dobre rozwiązanie biznesowe uważam tutaj oprogramowanie Sendit. Dzięki niemu zapewniamy naszym klientom dostęp do bogatej oferty przewoźników. Ponadto dzięki narzędziu do śledzenia paczek Sendit https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/ możemy na bieżąco monitorować naszą wysyłkę. Integracja sklepu z Sendit jest bardzo korzystna i pozwala przede wszystkim zaoszczędzić na kosztach przesyłek.
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńJa myślę, że trzeba wychodzić na przeciw wymaganiom klientów, dlatego rozwiązania typu livechat proponowane przez Green Parrot warto wdrożyć we własnych sklepach
OdpowiedzUsuńA co sądzicie o tradycyjnych formach reklamy? Znalazłam w sieci namiar na firmę https://adlove.pl/pl/ która specjalizuje się nowoczesnymi systemami reklamowymi i chciałabym, aby stworzyli dla mnie ściankę a także stojak na ulotki. Czy to dobry wybór?
OdpowiedzUsuńTak się zastanawiam, że może dobrym pomysłem byłoby także wdrożyć do takiego sklepu tego typu https://sellintegro.pl/14-baselinker integrację z allegro/ Od znajomego słyszałem, że kiedy on się na to zdecydował znacząco wzrosła mu sprzedaż. Co wy sądzicie o takim rozwiązaniu?
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem tradycyjne formy reklamy powoli odchodzą do lamusa. Aczkolwiek warto z nich korzystać. Trzeba tylko wiedzieć kiedy! Bardzo pomocny w tej kwestii może okazać się ten artykuł o ulotkach. Dowiesz się z niego czy ulotki i inne gadżety reklamowe sprawdzą się w twojej branży.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.
OdpowiedzUsuńZ tego, co mi wiadoamo to niestety znalezienie odpowiedniej agencji reklamowej potrzebuje czasu, ponieważ trzeba przejrzeć różne oferty i możliwości, aby taka współpraca była jak najbardziej owocna. Nie wiem, czy miałeś okazję już coś sprawdzać, ale jeśli jeszcze nie i jeśli czegoś szukasz to polecam zerknąć na ofertę GREEN PARROT
OdpowiedzUsuńFajnie wyczerpany teamt.
OdpowiedzUsuńOsobiście jestem zdania, że ważnym aspektem jest również pozycjonowanie stron www. W końcu jak przedstawiono na https://reporterzy.info/3930,na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-3-rzeczy-ktore-warto-wiedziec.html jest to świetny sposób na poprawienie konkurencyjności naszej strony.
OdpowiedzUsuńCiekawy artykuł. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńW dzisiejszych czasach nie potrzeba wiele, aby stworzyć świetną i interesującą reklamę. Wejdźcie sobie na stronę https://push-ad.com/ratujemy-porzucone-koszyki/ i koniecznie sprawdźcie, jak działa reklama związana z przypomnieniami o subskrybcjach i zachęca do robienia zakupów przypomnieniami.
OdpowiedzUsuńNaprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńJa niestety na samej reklamie do końća się nie znam, ale faktycznie jest to na pewno element składowy marketingu. Nawet jak czytałem w http://www.profet.pl/rola-materialow-drukowanych-w-nowoczesnym-marketingu/ to również materiały drukowanie mogą odgrywać całkiem poważną rolę w reklamie i marketingu.
OdpowiedzUsuń.
OdpowiedzUsuńCiekawe informacje. Stąd wniosek, że człowiek cały czas się uczy. Chociaż w kwestii reklamy lepiej na profesjonalistach polegać. Warto na przykład polegać na https://seomamut.pl/ , wiedzą jak skutecznie wypromować firmę. W swojej ofercie mają między innymi pozycjonowanie stron, które obecnie jest i popularne i skuteczne. Tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić.
OdpowiedzUsuńW reklamę zdecydowanie warto zainwestować. Najlepiej polegać na kimś z wiedzą i doświadczeniem, kto będzie mógł doradzić najefektywniejsze rozwiązania. W końcu nie chodzi o to, żeby wydawać dużo kasy na różne działania, a potem może się okazać że są niewystarczające. Przede wszystkim strategia, rozeznanie rynku, zadbanie o pozycje marki. Dlatego ja bym polegał na http://blog.sklep.pl/ , już oni zadbają o dobry content, optymalizację działań, po to żeby ograniczać koszty i w szybszym czasie osiągać cele sprzedażowe.
OdpowiedzUsuńPoza reklamą w sieci, warto wziąć pod uwagę także tę lokalną. Od siebie mogę polecić www.vitabri.pl/namiot-ekspresowy/namiot-stalocisnieniowy-airdome - te namioty mają świetne zastosowanie w przypadku wystaw wszelkiego rodzaju.
OdpowiedzUsuńOczywiście, że są utarte schematy reklamy, jednak wciąż trzeba przeć naprzód i szykować to, co może po prostu nam się spodobać, ale i działać na poziomie. Ja na przykład chcę dowiedzieć się, jakie nowe rozwiązania ta agecja https://feb.net.pl/ może mi przygotować.
OdpowiedzUsuńJa dopiero co zaczynam stawiać pierwsze kroki w reklamie więc większość spraw jest dla mnie nowa. Bardzo mi się podoba artykuł https://push-ad.com/blog/notyfikacje-web-push-maja-najwyzszy-poziom-ctr-w-mediach/ w którym fajnie popisano to jak reklamy push mają stosunek do CTR.
OdpowiedzUsuńPraktycznie wszędzie znajdą się jakieś rzeczy lub ludzie w reklamie, którzy wszystko psują. W takiej sytuacji ja po przeczytaniu https://e-biznes.pl/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy?k=wp&r=2020 postanowiłem się sam zainteresować tym jak mogę pozycjonować własny sklep internetowy.
OdpowiedzUsuńCo by nie było to w szczególności w biznesie online na pewno dobra reklama jest bardzo potrzebna. Ja muszę przyznać, że jak czytałam sobie portal https://smartix.pl/ to wtedy już wiem, że jest to bardzo fajny sposób na to, aby się dużo nowych rzeczy dowiedzieć.
OdpowiedzUsuńJestem zaskoczona, że nikt z was nie wspominał o możliwości udziałach w targach branżowych. Do tego celu co prawda będziecie potrzebowac tego typu namioty https://www.vitabri.pl/namioty-dmuchane-ekspresowe-air-dome-vitabri ale ich wynajem wcale nie jest drogi.
OdpowiedzUsuńCo by nie było to faktycznie sama reklama jest niezwykle ważna. Tym bardziej jeśli prowadzimy własny sklep internetowy to musimy o niej pamiętać. Jak czytałem w artykule https://push-ad.com/blog/bricks-and-clicks-czyli-dystrybucja-wielokanalowa-co-to-jest/t już wiem co to jest dystrybucja wielokanałowa.
OdpowiedzUsuńAkurat moim zdaniem w każdym obszarze reklamy znajdziemy jakieś działania które są nieetyczne. Moim zdaniem bardzo fajnym sposobem na reklamę jest pozycjonowanie stron www. Po przeczytaniu artykułu https://megasonic.pl/pozycjonowanie-seo-czy-to-sie-oplaca/ wiem także czy te działania się opłacają.
OdpowiedzUsuńBardzo cenne informacje. Jednak ja niestety nie jestem fachowcem od reklamy i będę musiała zacząć współpracę z profesjonalistami. Bardzo duży rozgłos ma moim zdaniem agencja Nakatomi i chyba właśnie ich poproszę o zrobienie strony firmowej oraz kampanii marketingowej.
OdpowiedzUsuńNajskuteczniejsza forma reklamy to taka, która ma szansę trafić do dużej liczby odbiorców. Taką reklamą są np. filmy publikowane w telewizji i mediach społecznościowych.
OdpowiedzUsuńhttp://neoncup.pl/
Dobrą praktyką reklamy są google ads https://sitab.pl/google-ads/
OdpowiedzUsuńDobre hasło reklamowe to podstawa, ale również ważny jest wykonawca reklamy nieprzepalający budżetu https://wersito.pl/ korzystam z ich usług.
OdpowiedzUsuńhttps://bigwebsite.pl/ to dobry partner w reklamie
OdpowiedzUsuńCo by nie było to faktycznie sama reklama jest niezwykle ważna. Tym bardziej jeśli prowadzimy własny sklep internetowy to musimy o niej pamiętać. Jak czytałem w artykule już wiem co to jest dystrybucja wielokanałowa.
OdpowiedzUsuń